Friday, April 6, 2007

The Pursuit of Happyness(Umudunu Kaybetme)


Ne zamandır aklımda olan ama bir türlü fırsat bulup da yazamadığım bu film hakkında yorum yapmadan geçemeyeceğim.

Büyük bir sevgi ve mücadele öyküsünün anladıldığı Umudunu Kaybetme,Will Smith ve gerçek hayatta da oğlu olan Jaden Smith'in etkileyici oyunculuklarına sahne oluyor. Christopher Gardner(Will Smith) ve oğlu her türlü şanssızlık ve sefaletle başederken; hadi diyorsunuz biraz daha dayanın. Zeki, yetenekli ve aynı zamanda mükemmel bir baba olan Chris,oğlu ile birlikte şeytanın bacağını kırmak için her türlü zorluğa katlanıyor filmde. Ardarda gelen aksilikler, zaman zaman yeter artık dedirtse de, etkileyici oyunculuklar(Will smith oscar'ı hak etmiş aslında) ve hayatta karşılaştığımız benzer zorluklar ve bunlara karşı gösterilen direnç sizi filme bağlıyor.

Gerçek bir hikaye izlemek isteyenler kaçırmasın..

Monday, March 5, 2007

İyi ki Doğdum


Doğum günü,farklı bir halet-i ruhiye.bu sene ne plan yapsam, kiminle görüşsem gibi saçma telaşelerin yerine güne gülümseyerek uyanmak ve spontane bir aktiviteye kendini bırakmak...bugün doğumgünümde içim hala pırpır oluyorsa,bu şüphesiz geçmişten bugüne yüklediğim anlamların ve eski fotoğrafların etkisi. okul arkadaşlarının,kuzenlerinin,komşu çocuklarının eve doluştuğu; durmadan çalan kapı zillerinin, samimi gülümsemelerin, annenin yaptığı zeytinli çöreklerin, kurabiyelerin tadına bakabilmek için masanın etrafına sıralanmış ve sabırsızlanan arkadaşların bakışları arasında neredeyse boyunca pastanın mumları üflemek..ve patlayan flaşlar.Çocukken böylesine şatafatlı kutlanan bugüne büyüyünce kayıtsız kalmak zor tabii.Velhasıl kelam,doğum günleri her şeyden önce bir çocukluk hatırasıdır benim için ve en az çocukluk kadar güzeldir...
İyi ki doğdum...


Sunday, February 18, 2007

Word-of-Mouth Marketing


6 Mart 2007'de Mediacat tarafindan duzenlenen WOMM konferansi icin Turkiye'ye gelecek olan WOMM uzmanlarindan George Silverman 17 Ocak 2007 tarihli yazisinda bakin ne diyor:

''Karar Vermeyi Musteriler icin Daha Kolay Hale Getiriyor musunuz?''

Satin almayi destekliyor musunuz?/engelliyor musunuz?


Karar sureci:
  • Pazara girme karari-browsing

  • Urunler ve rakiplerin urunleri hakkinda ogrenerek karar verme-shopping

  • Urunle ilgili ilk deneme karari-trying

  • Satin alma karari-buying

  • Genisleyen kullanim karari-using,committing

  • Saglam karar ve kullanim deneyimi-raving,evangelizing

Her tuketicinin karar veris tarzi farklidir;her birinin kendine ozgu kurallari vardir ve nadiren sizin pazarlama aktiviteleriniz musterilerin dusunceleriyle ayni yonde olur.


Insanlar sizin reklam ve satis personelinizden cok,kendi arkadaslarinin fikirlerine inanirlar. Bu yuzden WOMM bildigimiz marketing yontemlerinden cok daha gucludur.


Butun bunlardan ogrenmeniz gereken ve ihtiyaciniz olanlar:



  • Insanarin goz atmadan direkt satin almaya gitmesi icin atilmasi gereken tum adimlari gozunuzun onune getirin.

  • Bu adimlari ortadan kaldirmak veya daha kolay,hizli ve eglenceli hale getirmek icin daha fazla zaman harcayin.

  • Her buyuk ve kucuk engeli,tikanikligi yok etmeye calisin.

  • Saglam karar deneyimi(satinalmaya)ne odaklanin.

  • Bastan sona musteri karar prosesini elverisli hale getirmek icin daha fazla zaman,enerji ve kaynak ortaya koyun.


''Geleneksel pazarlama,zaten fazlasiyla yuklenmis olan insanlara kurekle bilgi atmak gibidir.''

P.S:Bu konuda daha fazla bilgi edinmek isteyenler;bknz George Silverman WOMM Blog:http://wordofmouth.typepad.com/

Ilk Yazi


Ve nihayet 2 Subat 2007'de dogan junior alp'e doyduktan ve bikkinlik getiren bir hastalik donemini atlattiktan sonra ilk yazimi yazabiliyorum:)Bloga bir sey yazamamam,diger pazarlama bloglarini takip etmemi engellemedi tabii.Tum marketing bloglarda,bir word -of- mouth marketing furyasidir gidiyor,ben de bu furyanin disinda kalamadim.

Wednesday, February 7, 2007

Merhaba

Yaşasın!Benim de artık bir blogum var.Buradan fikirlerimi aktarırken sizlerin de bana çok şey katacağınıza eminim.